Serwis internetowy w postaci Sklepu internetowego działającego pod adresem :
http://www.e-bianco.pl (zwany dalej „Sklepem internetowym”) prowadzony jest przez:
Beatę Dziubany i Iwonę Bartosz prowadzących działalność gospodarczą pod firmą
BIANCO Spółka Cywilna Beata Dziubany, Iwona Bartosz z siedzibą w Bieruniu,
kod poczty 43-155, ul. Turystyczna 1, NIP: 646-29-39-045, REGON: 362419336,
posiadające status aktywnego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, adres e-mail: sklep@e-bianco.pl,
telefon kontaktowy: +48 690-995-344,+48 690-885-344 (zwanych dalej „Sprzedawcą”).
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Regulamin Sklepu Internetowego www.e-bianco.pl określa zasady dokonywania sprzedaży
towarów przez Sklep internetowy przy wykorzystywaniu środków porozumiewania się na
odległość, zasady korzystania przez Klientów ze Sklepu internetowego oraz oferowania
dodatkowych usług opisanych w niniejszym regulaminie za pośrednictwem Sklepu internetowego.
2. W zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną oraz na odległość Regulamin Sklepu
Internetowego www.e-bianco.pl jest regulaminem w rozumienia ustawy z dnia 30 maja 2014 roku
o prawach konsumenta.
3. Dostęp do aktualnej i ważnej wersji Regulaminu Sklepu Internetowego www.e-bianco.pl
możliwy jest pod adresem http://www.e-bianco.pl/regulamin, a także w każdym czasie
sporządzić jego wydruk.
3. Sklep internetowy może dokonywać zmian w opisach i cenach towarów.
Uprawnienie powyższe nie ma wpływu na ceny towarów zamówionych przed datą
dokonania zmiany.
IV. ZAMÓWIENIE TOWARÓW
1. Stronami umowy sprzedaży oferowanych towarów zawartej za pośrednictwem
Sklepu internetowego są Sprzedawca oraz Klient, którym może być:
a) osoba fizyczna (posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych),
b) osoba prawna,
c) podmiot nieposiadający osobowości prawnej, który zgodnie z odrębnymi przepisami może
nabywać prawa i zaciągać zobowiązania we własnym imieniu.
2. Zamówienia Klientów są przyjmowane:
a) przez stronę internetową Sklepu internetowego po przejściu całej procedury
składania zamówienia.
Zamówienia można składać w okresie dostępności strony internetowej Sklepu internetowego
24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku;
b) telefonicznie pod wskazanym na stronie internetowej Sklepu internetowego numerem
telefonu po przejściu całej procedury składania zamówienia.
Zamówienia można składać w okresie: w dni powszednie od poniedziałku do piątku
(z wyłączeniem świąt oraz dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach od 9.00 do 17.00.
3. Umowa sprzedaży towarów zawierana jest w języku polskim.
4. Umowa sprzedaży towarów zostaje zawarta z chwilą, gdy Klient po przejściu całej procedury:
a) złoży zamówienie (tj. kliknie przycisk „Zamawiam i płacę”), co oznacza że przyjął
ofertę Sprzedawcy złożoną za pośrednictwem Sklepu internetowego,
b) uzyska potwierdzenie Sprzedawcy treści proponowanej umowy, a następnie wyrazi
akceptację zawarcia umowy w formie oświadczenia, co zostanie utrwalone na papierze
lub innym trwałym nośniku.
Z chwilą, o której mowa w podpunkcie a) i podpunkcie b) niniejszego ustępu, umowa
sprzedaży zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem jest prawnie wiążąca.
5. W przypadku wyboru formy płatności przelewem tradycyjnym zawarta umowa sprzedaży wygasa
w przypadku braku dokonania przez Klienta płatności w terminie 10 (dziesięciu) dni od złożenia
zamówienia.
IV.I. SPRZEDAŻ INTERNETOWA
1. Klient dokonuje wyboru towaru klikając na przycisk „Do koszyka”. W oknie „Zawartość twojego koszyka "(KROK1)”pokazana jest ilość wybranych towarów znajdujących się w „Twoim koszyku”, ich cena jednostkowa, wartość oraz łączna wartość całego zamówienia.Powtarzając powyższa procedurę Klient może gromadzić w „Twoim koszyku” kolejne towary lub zwiększać ich ilość.
W następnym etapie Klient dokonuje wyboru formy wysyłki :
Kurier DPD przedpłata przelewem,
Kurier DPD za pobraniem,
Odbiór osobisty
oraz formy płatności : przelew bankowy, płatność elektroniczna Payu, płatność przy odbiorze.
Na tym etapie Klient uzyskuje ostateczną informację o kosztach dostawy towaru oraz może
również zweryfikować „Zawartość twojego koszyka” i wprowadzić ewentualne zmiany, przeliczyć
wartość lub usunąć towar. Aby usunąć dany towar z koszyka należy skorzystać z przycisku
„Usuń” oznaczonego znakiem „X”. Klient może kontynuować zakupy, klikając przycisk „Kontynuuj zakupy”.
2. Po dodaniu do Koszyka wszystkich zamawianych Towarów i ostatecznym sprawdzeniu
jego zawartości, Klient przechodzi do dalszej części procedury zamawiania klikając przycisk „Do Kasy”.
3. Następnym etapem zawierania umowy jest (KROK 2) " Szybki zakup " lub
rejestracja/logowanie - w którym jest oznaczenie danych Klienta, podanie przez Klienta
adresu zamieszkania lub jego siedziby a także zaznaczenie czy chce otrzymać wiadomości typu " Newsletter "
4. W oknie " Potwierdzenie zamówienia " (KROK 3) Klient ma możliwość dokonania zmiany
danych do wysyłki oraz danych do faktury. Jeżeli wszystkie dane są prawidłowe Klient wysyła zamówienie do
Sklepu internetowego klikając przycisk " Zamawiam i płacę ". Jest to moment zawarcia Umowy
( wiążące i ostateczne dla Sprzedawcy i Klienta są warunki transakcji obowiązujące w tej chwili).
5. Po wysłaniu zamówienia Klient otrzymuje automatyczny e-mail z informacją zawierająca
potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji i informacje o statusie swojego zamówienia.
6. Klient może dokonać zakupu w Sklepie internetowym w jednym z trzech wariantów :
a) Załóż nowe konto. Jeśli Klient nie ma jeszcze konta w Sklepie internetowym,
na tym etapie możliwe jest założenie konta. Rejestracja jest dobrowolna.
b) Zaloguj się na konto. Klient posiadający swoje konto w Sklepie internetowym,
o ile nie zalogował się wcześniej, podaje swój login i wpisuje hasło.
c) Każdy Klient może dokonać zakupów bez rejestracji, każdorazowo podając wszystkie
wymagane do realizacji zamówienia dane lub dokonując zamówienia telefonicznego.
IV.II. SPRZEDAŻ TELEFONICZNA
1. Celem dokonania zamówienia Klient telefonicznie kontaktuje się ze Sprzedawcą pod jednym ze wskazanych na stronie Sklepu internetowego kontaktowych numerów telefonu, a następnie dokonuje ustaleń warunków zamówienia, tj. wyboru konkretnego towaru, wskazania ilości wybranych towarów, natomiast Sprzedawca informuje Klienta o cenach jednostkowych, wartości towaru oraz łącznej wartości całego zamówienia. Powtarzając powyższą procedurę Klient może zamawiać kolejne towary lub zwiększać ich ilość. 2. Po dokonaniu ustalenia warunków zamówienia, Sprzedawca potwierdza treść proponowanej umowy poprzez przesłanie Klientowi – przesyłką listowną umowy utrwalonej na papierze lub w formie elektronicznej wiadomości e-mail albo sms na podany przez Klienta adres e-mail lub numer telefonu (tzw. inny trwały nośnik). 3 . Po otrzymaniu przez Klienta od Sprzedawcy proponowanej treści umowy w formie utrwalonej na papierze lub innym trwałym nośniku, Klient telefonicznie potwierdza akceptację proponowanych warunków zawarcia umowy, a następnie przesyła swoje oświadczenie o zawarciu umowy utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku na adres Sprzedawcy. 4. Po otrzymaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia, o którym mowa w ustępie wyżej, Sprzedawca dokonuje utrwalenia treści umowy poprzez jej akceptację i zwrotne przesłanie oświadczenia przesyłką listowną na papierze lub w formie elektronicznej wiadomości e-mail na podany przez Klienta adres e-mail.
V. TERMINY DOSTAWY ORAZ KOSZTY DOSTAWY
VII. PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY KLIENTÓW – KONSUMENTÓW
1. Za konsumenta – zgodnie z art. 22(1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. 2. Klient będący konsumentem może zrezygnować z zakupu dokonanego w Sklepie – to jest odstąpić od umowy – bez podania przyczyny w terminie 14 dni. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez konsumenta weszła w posiadanie rzeczy. 3. Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem albo oświadczenia wraz z towarem na adres Sprzedawcy: BIANCO S.C. ul. Turystyczna 1, 43-155 Bieruń. 4. W razie rezygnacji z towaru zakupionego w Sklepie (czyli realizacji prawa odstąpienia od umowy), umowa uważana jest za niezawartą, a Klient jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. Złożenie samego oświadczenie bez jednoczesnego zwrotu towaru pociąga za sobą obowiązek niezwłocznego, nie później niż w terminie 14 dni, zwrotu towaru. Do oświadczenia o odstąpieniu lub do towaru Klient powinien dołączyć uprzednio otrzymany paragon fiskalny. 5. Uiszczona przez Klienta cena za towar wraz z kosztami przesyłki do Klienta (które poniósł Klient), zostaje niezwłocznie zwrócona po odstąpieniu przez Klienta od umowy, nie później jednak niż w terminie 14 dni. Zwrot towaru następuje na koszt Klienta. 6. Zwracany towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, aby zapobiec uszkodzeniom podczas transportu, w miarę możliwości powinien być zapakowany w oryginalne opakowanie, towar powinien być zwrócony wraz z kompletnym wyposażeniem i akcesoriami oraz dokumentami, jeżeli zostały wydane wraz z towarem, na adres Sprzedawcy: BIANCO S.C. ul. Turystyczna 1, 43-155 Bieruń. 7. Zwracany towar powinien być kompletny i nieużywany, z zastrzeżeniem że towar może podlegać wypróbowaniu w zakresie w jakim jest to konieczne do stwierdzenia jego charakteru, cech i sposobu działania. 8. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: a) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia, e) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu, f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami, g) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli, h) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy, i) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu, j) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę, k) zawartej w drodze aukcji publicznej, l) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi, ł) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy. 9. Klientom nie będącym konsumentami nie przysługują prawa do odstąpienia od umowy opisane powyżej.
VIII. PROCEDURA REKLAMACYJNA TOWARU PRZEZ KLIENTÓW
- KONSUMENTÓW
1. Klientom będącym osobami fizycznymi, którzy nabyli towar w celu niezwiązanym
z działalnością zawodową lub gospodarczą, przysługuje prawo do złożenia reklamacji towaru
w przypadku stwierdzenia, że sprzedany towar ma wadę fizyczną lub prawną.
Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady, które istniały w chwili przejścia
niebezpieczeństwa na Klienta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w sprzedanym towarze w tej
samej chwili. Reklamacje w trybie rękojmi podlegają reżimowi prawnemu wynikającemu
z przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny z uwzględnieniem zastrzeżeń
dotyczących konsumentów.
2. Po otrzymaniu zgłoszenia reklamacji Sprzedawca niezwłocznie skontaktuje się z Klientem
w celu ustalenia dalszego sposobu postępowania. Reklamacja rozpatrywane są w terminie
14 dni od daty otrzymania przez Sprzedawcę. Przy określeniu odpowiedniego czasu naprawy
lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
3. Niezależnie od postanowień niniejszego punktu oferowane towary mogą być objęte gwarancją
dystrybutora lub producenta. Sprzedawca odrębnej gwarancji nie udziela.
IX. PROCEDURA REKLAMACYJNA TOWARU PRZEZ KLIENTÓW INNYCH NIŻ KONSUMENCI
Klientom będącym osobami fizycznymi, którzy nabyli towar w celu związanym z działalnością
zawodową lub gospodarczą, osobom prawnym i podmiotom nieposiadającym osobowości prawnej,
przysługuje prawo złożenia reklamacji w trybie rękojmi za wady fizyczne rzeczy sprzedanej zgodnie
z Kodeksem Cywilnym. Niezależnie od postanowień niniejszego punktu, oferowane towary mogą być
objęte gwarancją dystrybutora lub producenta. Sprzedawca odrębnej gwarancji nie udziela.
X. PROMOCJE
Sklep może organizować promocje obejmujące cenę jednego lub większej ilości towarów lub inne warunki zakupu. Promocje nie łączą się ze sobą chyba, że w warunkach promocji wyraźnie postanowiono inaczej. Promocje nie obejmują transakcji dokonanych (umów zawartych) przed dniem wskazanym jako początkowy dzień okresu promocyjnego chyba, że w warunkach promocji wyraźnie postanowiono inaczej.
XI. REJESTRACJA W SKLEPIE INTERNETOWYM WWW.E-BIANCO.PL
1. Rejestracja odbywa się poprzez jednokrotne wypełnienie formularza „Załóż konto”. 2. Rejestracja osoby fizycznej nie prowadzącej działalności gospodarczej wymaga podania:
XIV. INFORMACJA O COOKIE
1. Sklep internetowy wykorzystuje technologię „Cookies”, jednak wyłącznie w celu gromadzenia
informacji związanych z korzystaniem przez Klienta ze Sklepu takich jak:
a ) utrzymania sesji internetowej Klienta (po zalogowaniu) dzięki której Klient nie musi na każdej
podstronie serwisu Sklepu internetowego ponownie wpisywać hasła,
b ) dostosowania serwisu Sklepu internetowego do potrzeb Klientów, tworzenia statystyk
oglądalności serwisu Sklepu.
Jeżeli Klient nie zgadza się na powyższe, należy wyłączyć obsługę „Cookies” w opcjach
wykorzystywanej przeglądarki internetowej.
2. Połączenie ze Sklepem internetowym powoduje utrwalenie informacji wynikających z ogólnych
zasad realizacji połączeń w Internecie takich jak adres IP oraz innych informacji zawartych
w internetowych logach systemowych, które wykorzystywane są przez administratora serwera
w celach technicznych. Adresy IP mogą też być wykorzystywane przez administratora serwera
w celach statystycznych – do zbierania i udostępniania ogólnych informacji demograficznych.
XV. POLITYKA PRYWATNOŚCI
1. Administratorem baz danych osobowych pozyskiwanych za pośrednictwem Sklepu internetowego
jest Sprzedawca.
2. Sprzedawca zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z Ustawą o ochronie danych
osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku oraz Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną
z dnia 18 lipca 2002 roku.
3. Sprzedawca zobowiązuje się do ochrony przekazywanych przez użytkowników danych osobowych
przed utratą, zniszczeniem, ujawnieniem, dostępem osób niepowołanych lub niewłaściwym ich
wykorzystaniem.
4. Administrator uprawniony jest do ujawnienia danych osobowych wyłącznie podmiotom
upoważnionym na podstawie właściwych przepisów prawa.
5. Klient podając przy składaniu zamówienia swoje dane osobowe Sprzedawcy wyraża zgodę
na ich przetwarzanie przez Sprzedawcę w celu realizacji składanych zamówień, założenia,
utrzymywania i korzystania z konta użytkownika Sklepu internetowego i świadczenia usług
dodatkowych związanych ze złożonymi zamówieniami.
6. W celu zrealizowania dostawy dane osobowe Klienta będą przekazywane firmie kurierskiej.
7. Klient podaje swoje dane osobowe potrzebne do rejestracji dobrowolnie.
8. O ile Klient wyrazi taką zgodę dane Klienta będą również przetwarzane w celach marketingowych,
w tym w celu przesyłania informacji dotyczących nowych towarów, usług oraz promocji oferowanych
przez Sprzedawcę.
9. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda samych Klientów, jak również ustawowe
upoważnienie do przetwarzania danych niezbędnych w celu realizacji, udokumentowania oraz
rozliczenia umów zawartych za pośrednictwem Sklepu internetowego.
10. Klient ma w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji oraz usuwania swoich
danych osobowych.
W celu realizacji tych uprawnień użytkownik może skontaktować się z administratorem sklepu
wysyłając e-mail na adres: sklep@e-bianco.pl bądź listownie na adres Sprzedawcy :
BIANCO S.C. ul. Turystyczna 1, 43-155 Bieruń.
XVI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Klient zobowiązuje się do korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami
prawa obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, postanowieniami Regulaminu
Sklepu Internetowego www.e-bianco.pl, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami oraz
niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy obowiązującego prawa.
2. Sprzedawca może zmienić Regulamin Sklepu Internetowego www.e-bianco.pl i uruchomić nową
wersję Sklepu internetowego. Zmiana staje się skuteczna w terminie wskazanym przez
Sprzedawcę, który nie może być krótszy niż 7 dni od momentu udostępnienia nowej wersji
Regulaminu Sklepu Internetowego www.e-bianco.pl z zastrzeżeniem, że umowy sprzedaży
zawarte przed wejściem w życie zmian są prowadzone na zasadach dotychczasowych.
Jeżeli którekolwiek postanowienie Regulaminu Sklepu Internetowego www.e-bianco.pl zostanie
uznane prawomocnym orzeczeniem sądu za nieważne, pozostałe postanowienia pozostają w mocy.
3. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy spzredaży, strony będą dążyły do
rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych
na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
Sprzedawca informuje Klienta będącego Konsumentem o możliwości skorzystania z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur
dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego
rozpatrywania sporów. Mogą nimi być w szczególności rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie
Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów pod adresem : http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.